ultramarin marine translations |
ultramarin.online | ||||
Droitwichkanaal | voor het zoutverkeer aangelegd kanaal
dat in twee fasen werd gebouwd. Het 1771 geopende Barge Canal
is een broad canal, die de zoutwerken van Droitwich Spa verbond
met de Severn, en geschikt was voor de zog. Severn Trows, met
een zeilmast voorziene schuiten. In 1854 werd een narrow canal,
het zog. Junction Canal geopend, om het Barge Canal
in de andere richting tot aan de Worcester
& Birmingham Canal te voeren. De scheepvaart die op het Barge
Canal al 1916 eindigde, ging het op het Junction Canal tot
1928 door. In de 1960er jaren begonnen de overleggingen over de toekomst van het kanaal. Pas in 2002 begon men met plannen voor het herstel, in 2007 met de werkzaamheden die 2009 tot de heropening leidden. Een ca 500 m lang traject werd helemaal nieuw gebouwd. |
|||
Droitwich-Kanal | hauptsächlich für den Salzverkehr angelegter
Kanal, der in zwei Abschnitten gebaut wurde. Der 1771 eröffnete Barge
Canal ist ein broad canal für die sog. Severn Trows, Lastkähne
mit einem Segelmast, der die Salinen von Droitwich Spa mit dem Severn
verbindet. 1854 wurde ein narrow canal, der sog Junction
Canal eröffnet, der den Barge Canal in die andere Richtung
zum Worcester & Birmingham
Canal weiterführt. Während die Schiffahrt auf dem Barge Canal
schon 1916 eingestellt wurde, dauerte sie auf dem Junction Canal noch
bis 1928 an. In den 1960er Jahren begann man, sich über die Verwendung des Kanals Gedanken zu machen. 2002 nahmen Pläne zur Wiederherstellung Gestalt an, so daß 2007 mit den Arbeiten begonnen werden konnte, die 2009 zur Wiedereröffnung führten, nachdem ein rd. 500 m langer Abschnitt umständehalber vollkommen neu gebaut worden war. |
|||
Droitwich Canal | canal built in two stages mainly for salt traffic.
The Barge Canal opened in 1771 is a broad canal, designed
for the Severn Trows, linking the Droitwich Spa saltworks with the River
Severn. Since 1854 a narrow canal, the Junction Canal,
connects the Barge Canal to the Worcester
& Birmingham Canal. While commercial traffic on the Barge
Canal stopped as early as 1916, on the Junction Canal it
was kept up until 1928. In the 1960es considerations were given to the future of the canal. In 2002 plans were set up to reopen the canal. Subsequently works began in 2007 which led to the reopening in 2009. |
|||
Canal de Droitwich |
no | name | mile |
useable
length x beam ft (m) |
max.
draught |
Barge Canal | 5.8 |
Droitwich
Spa <> Hawford |
Junction
Canal River Severn |
|
72
x 14 (21,9 x 4,27) |
||||
Droitwich Spa | 0.0 |
Junction
Canal |
||
1 |
Ladywood Lock #1 | 3.0 |
||
2 |
Ladywood Lock #2 | |||
3 |
Ladywood Lock #3 | |||
4 |
Ladywood Lock #4 | |||
5 |
Potters Mill Lock | 3.5 |
||
6 |
Mildenham Mill Lock | 4.5 |
||
7 |
Hawford Lock #1 | 5.5 |
||
8 |
Hawford Lock #2 | 5.8 |
River Severn | |
Junction Canal | 1.5 |
Droitwich
Spa <> Hanbury Junction |
Barge
Canal Worcester & Birmingham Canal |
|
72
x 7 (21,9 x 2,13) |
||||
Droitwich Spa | 0.0 |
Barge Canal | ||
Hanbury | 1.5 |
Worcester & Birmingham Canal | ||
Jim
Shead's Waterways Information Waterway Gazeteer |