ultramarin marine translations
ultramarin.online
nl Droitwichkanaal   voor het zoutverkeer aangelegd kanaal dat in twee fasen werd gebouwd. Het 1771 geopende Barge Canal is een broad canal, die de zoutwerken van Droitwich Spa verbond met de Severn, en geschikt was voor de zog. Severn Trows, met een zeilmast voorziene schuiten. In 1854 werd een narrow canal, het zog. Junction Canal geopend, om het Barge Canal in de andere richting tot aan de Worcester & Birmingham Canal te voeren. De scheepvaart die op het Barge Canal al 1916 eindigde, ging het op het Junction Canal tot 1928 door.
In de 1960er jaren begonnen de overleggingen over de toekomst van het kanaal. Pas in 2002 begon men met plannen voor het herstel, in 2007 met de werkzaamheden die 2009 tot de heropening leidden. Een ca 500 m lang traject werd helemaal nieuw gebouwd.
Droitwich Canal - Google Earth
de Droitwich-Kanal hauptsächlich für den Salzverkehr angelegter Kanal, der in zwei Abschnitten gebaut wurde. Der 1771 eröffnete Barge Canal ist ein broad canal für die sog. Severn Trows, Lastkähne mit einem Segelmast, der die Salinen von Droitwich Spa mit dem Severn verbindet. 1854 wurde ein narrow canal, der sog Junction Canal eröffnet, der den Barge Canal in die andere Richtung zum Worcester & Birmingham Canal weiterführt. Während die Schiffahrt auf dem Barge Canal schon 1916 eingestellt wurde, dauerte sie auf dem Junction Canal noch bis 1928 an.
In den 1960er Jahren begann man, sich über die Verwendung des Kanals Gedanken zu machen. 2002 nahmen Pläne zur Wiederherstellung Gestalt an, so daß 2007 mit den Arbeiten begonnen werden konnte, die 2009 zur Wiedereröffnung führten, nachdem ein rd. 500 m langer Abschnitt umständehalber vollkommen neu gebaut worden war.
en Droitwich Canal canal built in two stages mainly for salt traffic. The Barge Canal opened in 1771 is a broad canal, designed for the Severn Trows, linking the Droitwich Spa saltworks with the River Severn. Since 1854 a narrow canal, the Junction Canal, connects the Barge Canal to the Worcester & Birmingham Canal. While commercial traffic on the Barge Canal stopped as early as 1916, on the Junction Canal it was kept up until 1928.
In the 1960es considerations were given to the future of the canal. In 2002 plans were set up to reopen the canal. Subsequently works began in 2007 which led to the reopening in 2009.
fr Canal de Droitwich  
no name
mile
useable length x beam ft (m)
max. draught
  Barge Canal
5.8
Droitwich Spa
<>
Hawford
Junction Canal
River Severn
     
72 x 14 (21,9 x 4,27)
 
  Droitwich Spa
0.0
Junction Canal
1
Ladywood Lock #1
3.0
   
2
Ladywood Lock #2
   
3
Ladywood Lock #3
 
4
Ladywood Lock #4
 
 5
Potters Mill Lock
3.5
   
6
Mildenham Mill Lock
4.5
   
7
Hawford Lock #1
5.5
   
8
Hawford Lock #2
5.8
  River Severn
         
  Junction Canal
1.5
Droitwich Spa
<>
Hanbury Junction
Barge Canal
Worcester & Birmingham Canal
     
72 x 7 (21,9 x 2,13)
 
  Droitwich Spa
0.0
  Barge Canal
  Hanbury
1.5
  Worcester & Birmingham Canal
         
Jim Shead's Waterways Information
Waterway Gazeteer