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nl Oswegokanaal  

een 38,1 km lang verbindingskanaal vanaf het Eriekanaal bij Three Rivers naar het Ontariomeer bij Oswego. Het kanaal maakt deel uit van het New York State Canal System. Het werd 1829 geopend en had toen 15 sluizen waarvan tegenwoordig acht over zijn om de 36 m naar het Ontariomeer af te dalen.

Oswego Canal - Google Earth
de Oswego-Kanal

38,1 Kilometer langer Verbindungskanal zwischen dem Eriekanal bei Three Rivers und dem Ontariosee bei Oswego. Der 1829 eröffnete der Teil des New York State Canal Systems ist, verläuft großenteils im regulierten Bett des Oswego River. Ursprünglich verlief der Abstieg von 36m zu den Großen Seen über 15 Schleusen, von denen der gegenwärtige Kanal noch über acht verfügt.
Schleuse Nr. 8 wies eine technische Besonderheit auf: Anstelle einer normalen Steuerung der Wasserzufuhr verwandte man hier ein Zuleitungssystem nach Art eines Syphons, in dem das Wasser durch das vom Niveauunterschied erzeugten Vakuum in die Schleusenkammer hinein- und hinausgeleitet wurde. Das Vakuum ließ sich jedoch nur über eine gewisse Zeit aufrechterhalten, so daß 1942 zusätzlich eine Vakuumpumpe installiert wurde. 1968 wurde das gesamte System durch eine elektrische Ventilsteuerung ersetzt.

 
Oswego Canal 25-mile long canal between the Erie Canal at Three Rivers and Lake Ontario at Oswego that forms part of the New York State Canal System. It originally began in Syracuse, next to Weighlock Building (now the Erie Canal Musuem). It passed through Liverpool and Onondaga Lake, and then it followed the Oswego River through Phoenix, Fulton, and down to Oswego on Lake Ontario. It required 28 locks to bring it down to the level of that Great Lake. When modernized around a century ago, the new canal used slack water in the Oswego River, created by dams, mostly in Fulton and Oswego. The canal now begin at Three Rivers, where the Seneca and Oneida Rivers meet to form the Oswego River, not far from Phoenix. (There is a connection to Onondaga Lake, off of the modern Erie Canal, but the section in the city of Syracuse is now paved over.)
Lock #8 was first operated on May 28, 1910. Its operation was first difficult as the siphon principle had bugs in the system. Rather than using the standard large valves to control the flow of water in and out of the lock, it was built using siphon principle to "suck" water in and out of the lock. The one difficulty with the siphon principle is that is required a vacuum to remain present in its tank so that the next lockage could be conducted. Unfortunately the lock could not hold this vacuum for more than a few hours and thus required the shutting of the 20" outlet valves of each siphon. In 1943 a vacuum pump was added so that at any time the vacuum could be restored. In 1968 the lock was converted to typical electric valves for operation and now operates and visually looks similar to all other locks along the canal system. (NY Canals)
 
fr Canal Oswego    

 

schutsluizen - Schleusen - locks - écluses - esclusas - chiuse
# mijl / Meile
river mile
mille / milla
miglio
plaats / Ort / location
lieu / sitio / località
jaar / Jahr
year / an
año / anno
hoogte / Höhe
lift / levée
elevación / sollevamento
ft/m
lengte / Länge
length / longueur
longitud / lunghezza
ft/m
breedte / Breite
width / largeur
anchura / ampiezza
ft/m
1 2.15 Phoenix   10.2'/3,10 328/107,9 45/14,8
2 11.48 Fulton   17.8'/5,39 328/107,9 45/14,8
3 12.06 Fulton   27.0'/8,23 328/107,9 45/14,8
5 18.49 Minetto   18.0'/5,49 328/107,9 45/14,8
6 21.78 High Dam   20.0'/6,10 328/107,9 45/14,8
7 22.89 Oswego   14.5'/4,39 328/107,9 45/14,8
8 37.03 Oswego 1910 11.1'/3,38 328/107,9 45/14,8