ultramarin.online |
|
bewegings-comfort-verhouding |
|
formule ontwikkeld door de bootconstructeur
Ted Brewer. Deze gaat uit van de hypothese dat passagiers zich steeds
minder op hun gemak voelen naarmate de op en neer bewegingen van de boot
sneller worden. De formule berekent de frequentie van het stampen van
het schip in relatie tot verdrenging, lengte en breedte van het vaartuig.
Die stijgt met toenemende verdrenging en zinkt naarmate het vaartuig langer
en breder is; |
|
|
Bewegungs-Komfort-Verhältnis |
Verhältnis, das nach einer Formel des Bootskonstrukteurs
Ted Brewer berechnet wird. Sie geht von der Annahme aus, daß Passagiere
sich um so schlechter fühlen, je schneller die Stampfbewegung. Die
Formel berechnet die Stampffrequenz in Abhängigkeit von Verdrängung,
Länge und Breite des Fahrzeugs. Diese steigt mit zunehmender Verdrängung
und sinkt, je länger und breiter das Fahrzeug ist. |
|
motion-comfort ratio |
formula developed by boat designer Ted Brewer.
Based on the assumption that passengers feel less comfortable on a vessel,
the faster its pitching motion, it predicts the speed of upward and downward
motion of a boat in seaway. Increasing values correspond with an increase
in comfort. As a consequente the motion-comfort ratio increases with increasing
displacement and decreases with increasing beam and length. |
|
rapport motion-comfort |
|
|
fórmula de confort dinámico |
|
|
formula di comfort dinamico |
|