ultramarin marine translations
ultramarin.online
nl kostprijs en vracht   de koper (exporteur) is verantwoordelijk voor het afhandelen van uitvoer(-documenten) (exporttransacties) van de goederen, hun levering over de 'drempel' van het schip in de uitvoerhaven, en voor de betaling van internationale vrachtkosten. De koper neemt het eigendom over en het risico van verlies nadat de waren de drempel van het schip hebben betreden. Vanaf dit tijdstip moet de koper een verzekering hebben afgesloten, de waren lossen en de douaneformaliteiten laten afhandelen, en betalen voor het transport van de goederen naar hun uiteindelijke plaats van bestemming. Indien er geen douaneheffingen zijn moeten de internationale vrachtkosten van de 'kostprijs en vracht' worden afgetrokken.
de Kosten und Fracht
Wert und Fracht
Der Käufer (Exporteur) ist für die Ausfuhrabfertigung der Ware, deren Lieferung über die Schwelle des Schiffes im Ausfuhrhafen, und für die Bezahlung internationaler Frachtkosten verantwortlich. Der Käufer übernimmt das Eigentum und das Verlustrisiko nachdem die Ware die Schwelle des Schiffes überquert hat. Ab diesem Zeitpunkt muss der Käufer Versicherungsdeckung bereitstellen, die Ware entladen und vom Zoll abfertigen lassen, und für die Beförderung der Ware zum engültigen Bestimmungsort zahlen. Falls 'Frei an Bord' (F.O.B.) die Zollbewertungsgrundlage ist, müssen die internationalen Frachtkosten vom 'Kosten und Fracht'-Preis abgezogen werden.
en cost and freight a clause in a chartering contract according to which the exporter (purchaser) is responsible for the clearing out of the goods, their delivrance on board at the port of exportation and the payment of international freight charges. The purchaser assumes ownership of the goods as soon as they are on board. As a consequence purchaser bears the risk of loss and has to procure insurance and to take care of customs clearance and unloading at the port of destination.
fr coût et fret
valeur et fret
Condition internationale de vente signifiant que le vendeur doit payer les frais et le fret nécessaires pour acheminer une marchandise au port de destination, le risque de perte ou de dommage que peut courir la marchandise, ainsi que le risque de frais supplémentaires nés d'événements intervenant après que la marchandise aura été livrée à bord du bateau, étant transférés du vendeur à l'acheteur quand la marchandise passe le bastingage au port d'embarquement.