ultramarin.online |
|
Green River |
|
618 km lange linker zijrivier van
de Ohio, die uitmondt boven Evansville.
De rivier werd 1842 door de constructie van vier stuwen en een sluis op
de Barren River tot Bowling Green gekanaliseerd. In 1901 kwamen
er nog twee stuwen met schutsluizen bij zodat schepen tot Mammoth Cave
konden varen. Nadat door de jaren heen vele sluizen waren vervallen, zijn
er momenteel nog maar twee (sluis nr. 1, km 15, Henderson en nr. 2, km
101, Calhoun) in werking, wat betekent dat het verkeer na ongeveer 174
km bij de toenmalige sluis nr. 3, Rochester Dam, in Muhlenberg County
eindigt. |
|
|
Green River |
618 km langer linker Nebenfluß des Ohio,
der oberhalb von Evansville mündet. Der Green wurde 1842
mit vier Staustufen - sowie einer Schleuse auf dem Barren River
- bis Bowling Green kanalisiert. 1901 wurde durch den Bau zweier weiterer
Staustufen die Schiffahrt bis Mammoth Cave möglich. Die Schleusen
verfielen im Lauf des 20. Jahrhunderts nach und nach und wurden außer
Dienst gestellt. Zur Zeit sind lediglich die Schleusen Nr. 1 (Henderson,
km 15) und 2 (Calhoun, km 101) in Betrieb, so daß die Schiffahrt
bei der ehemaligen Schleuse Nr. 3, km 174, Rochester Dam, in Muhlenberg
County endet. . |
|
|
Green River |
384-mile-long tributary of the Ohio
River that rises in Lincoln County, Ky, and joins the Ohio upstream
of Evansville.
In 1842, the Green River was canalized, with a series of locks
and dams being built to create a navigable channel as far inland as Bowling
Green, Kentucky. Four locks and dams were constructed on the Green River,
and one lock and dam was built on the Barren River, a tributary
that passed through Bowling Green. In 1901, two additional locks and dams
were opened on the Green River, which allowed river traffic to Mammoth
Cave. In 1941, Mammoth Cave National Park was established, and the two
upper locks and dams closed in 1950. In 1965, Lock and Dam #4 at Woodbury
failed; this was the dam that locked both the Green and Barren rivers.
While the locks #1 (Henderson, mile 9.1) and #2 (Calhoun, mile 63.1),
both replaced in 1953, are still in operation, lock #3 is inactive thus
setting an end to navigation at mile 108. |
|
|
Green River |
|
|