ultramarin marine translations
ultramarin.online
nl Green River   618 km lange linker zijrivier van de Ohio, die uitmondt boven Evansville. De rivier werd 1842 door de constructie van vier stuwen en een sluis op de Barren River tot Bowling Green gekanaliseerd. In 1901 kwamen er nog twee stuwen met schutsluizen bij zodat schepen tot Mammoth Cave konden varen. Nadat door de jaren heen vele sluizen waren vervallen, zijn er momenteel nog maar twee (sluis nr. 1, km 15, Henderson en nr. 2, km 101, Calhoun) in werking, wat betekent dat het verkeer na ongeveer 174 km bij de toenmalige sluis nr. 3, Rochester Dam, in Muhlenberg County eindigt. Green R - Google Earth
de Green River 618 km langer linker Nebenfluß des Ohio, der oberhalb von Evansville mündet. Der Green wurde 1842 mit vier Staustufen - sowie einer Schleuse auf dem Barren River - bis Bowling Green kanalisiert. 1901 wurde durch den Bau zweier weiterer Staustufen die Schiffahrt bis Mammoth Cave möglich. Die Schleusen verfielen im Lauf des 20. Jahrhunderts nach und nach und wurden außer Dienst gestellt. Zur Zeit sind lediglich die Schleusen Nr. 1 (Henderson, km 15) und 2 (Calhoun, km 101) in Betrieb, so daß die Schiffahrt bei der ehemaligen Schleuse Nr. 3, km 174, Rochester Dam, in Muhlenberg County endet. .  
Green River 384-mile-long tributary of the Ohio River that rises in Lincoln County, Ky, and joins the Ohio upstream of Evansville.
In 1842, the Green River was canalized, with a series of locks and dams being built to create a navigable channel as far inland as Bowling Green, Kentucky. Four locks and dams were constructed on the Green River, and one lock and dam was built on the Barren River, a tributary that passed through Bowling Green. In 1901, two additional locks and dams were opened on the Green River, which allowed river traffic to Mammoth Cave. In 1941, Mammoth Cave National Park was established, and the two upper locks and dams closed in 1950. In 1965, Lock and Dam #4 at Woodbury failed; this was the dam that locked both the Green and Barren rivers. While the locks #1 (Henderson, mile 9.1) and #2 (Calhoun, mile 63.1), both replaced in 1953, are still in operation, lock #3 is inactive thus setting an end to navigation at mile 108.
 
fr Green River    
     
  Green River Lock and Dam No. 1  
 
Green River Lock & Dam No. 1 (Henderson)