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methaantanker met membraantanks |
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tanker waarvan de tanks bestaan uit
meerdere lagen: een metaallaag (eerste buitenste laag), een isolatielaag,
een vloeistof ondoorlaatbare laag, en nog een isolatielaag. De verschillende
lagen worden bevestigd langs de binnenbeplating van het scheepslichaam.
De eerste en tweede beschermende laag bestaan uit invar - een 36% nikkel-staal-legering,
die de eigenschap bezit dat zij niet krimpt bij afkoeling. De isolatielagen
bestaan uit triplex kisten waarvan de holle ruimtes met perlite worden
opgevuld. Alle membranen worden van buiten (d.w.z. van de binnenkanten
van het scheepsruim) naar binnen opgebouwd, waarbij de losse platen (panelen)
worden gemonteerd. De verankeringen worden ook op speciale manier geïsoleerd,
en de naden tussen de panelen verzegeld. De bouw van deze tanks is technisch
gecompliceerd en moet zeer zorvuldig gebeuren. |
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Erdgastanker mit Membranbehältern |
Tanker, dessen Tanks aus mehreren
Schichten bestehen: einer Metallschicht (erste Grenzschicht), einer Isolationsschicht,
einer flüssigkeitsdichten Schicht und einer weiteren Isolationsschicht.
Die verschiedenen Lagen werden entlang der inneren Beplattung ders Schiffskörpers
befestigt. Die erste und zweite Sperrschicht besteht aus Invar - einer
36% Nickel-Stahl-Legierung, die die Eigenschaft besitzt, sich bei Abkühlung
nicht zusammenzuziehen. Die Isolationsschichten bestehen aus Sperrholzkästen,
deren Hohlräume mit Perlit ausgefüllt sind. Alle Membranen werden von
außen (d.h. von den Innenseiten des Schiffsraums) nach innen aufgebaut,
wobei einzelne Platten (Paneele) montiert werden. Die Verankerungen wiederum
auf besondere Weise isoliert, die Nähte zwischen den Paneelen versiegelt.
Der Bau von Membrantanks ist komplex und erfordert ein hohes Maß an technischer
Sorgfalt. |
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methane carrier with integrated (membrane)
tanks |
tanker the tanks of which are composed
of a layer of metal (primary barrier), a layer of insulation, another
liquid-proof layer, and another layer of insulation. Those several layers
are then attached to the walls of the externally framed hold. In the case
of the first design, the primary and secondary barriers are sheets of
Invar, an alloy of 36-percent nickel steel. Unlike regular steel, Invar
hardly contracts upon cooling. The insulation layers are plywood boxes
holding perlite, a glassy material. All membranes are built up from the
surface of a hold using discrete units of insulation (called panels) that
are anchored to it. Special insulation is inserted around the anchors
(called studs). Also, there are special methods for sealing joints between
panels. A membrane design, therefore, is fairly complex, its manufacture
obviously demanding. |
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methanier à cuves integrées à membranes |
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